Cum explică un psihiatru gestul elevului din București, care și-a înjunghiat profesoara la școală: ”Simte că e bine să-și...”
În urmă cu o zi, un incident din București a șocat și revoltat o țară întreagă, după ce un elev și-a atacat profesoara cu un cuțit. Din primele informații, elevul nu ar fi avut niciun motiv să facă acest lucru. în acest context a intervenit un psihiatru, care a spus motivele din spatele acestui comportament, pe care oamenii nu le văd.
- Cum se explică comportamentul elevului care și-a înjunghiat profesoara
- Un psihiatru a explicat care ar putea să fie motivele
O țară întreagă este revoltată, după ce un elev a sărit cu un cuțit la gâtul profesoarei de japoneză, într-o școală din București. Pentru că toată lumea s-a întrebat ce a fost în mintea lui în acel moment, un psihiatru a explicat care ar fi motivele care explică acest comportament. Se pare că la mijloc sunt niște probleme grave, care devin periculoase dacă nu sunt tratate.
Cum explică un psihiatru gestul elevului care și-a înjunghiat profesoara
Gestul extrem al elevului a ridicat multe semne de întrebare, deoarece nu era cunoscut ca fiind un copil periculos din școală, sau cu alte abateri violente. Tocmai din acest motiv, un psihiatru le-a dezvăluit oamenilor o altă perspectivă a cazului, la care nu s-ar fi gândit nimeni. Se pare că aceste ieșiri grave sunt specifice unei categorii de persoane.
Din punctul de vedere al psihiatrului, este posibil ca băiatul să se fi confruntat cu momente de bullying sau cu cazuri în care a fost o victimă în trecut. Gabriel Diaconu a spus că nu poate fi vorba de faptul că ar fi nebun, ci în spatele comportamentului său s-ar afla niște traume și frustrări interioare care l-ar împinge să facă astfel de gesturi, care se pot transforma în tragedii.
”Dar de ce simte nevoia un copil să arate că e capabil de violență? Așa, de nebun? Nu, foarte rar de nebun.De obicei e pentru că a fost victima hărțuirii și a bullying-ului înainte. De obicei e pentru că acasă trăiește într-un mediu ne-securizant.
De obicei e pentru că îi vine greu să socializeze, să formeze relații de grup, drept urmare se refugiază într-un spațiu imaginar unde se recompune narcisic: e dezirabil, puternic, e splendid în agresivitate și violență, are să le-arate el cât de bărbat poate fi la o adică. Să le arate cui? Celor care au râs de el, care l-au ridiculizat”, a spus Gabriel Diaconu, pe pagina personală de Facebook.
Care este starea profesoarei în acest moment
Elevul a recurs la acest necugetat din senin, iar oamenii știu că între cei doi nu a existat niciun fel de conflict înainte. Astfel, profesoara s-a trezit cu cuțitul la gât în timp ce preda lecția la ora de japoneză. Din fericire, femeia este în afara oricărui pericol și a scăpat teafără, cu o înțepătură la gât. Ulterior, băiatul de 16 ani a fost reținut.