(P) Black Friday 2020 - noiembrie, luna marilor reduceri din an
În Statele Unite ale Americii, acolo unde a apărut conceptul de Black Friday, acest moment este în mod obișnuit programat la finalul lunii noiembrie, mai exact în ultima zi de vineri. În România, multe magazine dau tonul reducerilor mult mai devreme.
- Black Friday 2020!
- Noiembrie, luna marilor reduceri din an!
- Românii vor vâna reducerile și în materie de servicii!
Liderul pieței de e-commerce din România, cel care a și popularizat foarte puternic Black Friday pe piața românească, organizează în acest an marea sărbătoare a reducerilor pe data de 13 noiembrie. La fel ca în anii trecuți, este de așteptat ca foarte multe magazine să îi urmeze exemplul.
Mai mult decât atât, multe e-shop-uri vor lansa campania de Black Friday în primele zile ale lunii noiembrie și o vor prelungi până la final de lună, urmând apoi în multe cazuri promoțiile legate de Ziua Națională a României (1 Decembrie) și în mod direct de Sărbătorile de iarnă. Este sigur că românii se vor bucura de Black Friday nu doar o zi, ci aproape toată luna noiembrie. Retailerii vor promova cele mai mari reduceri din an, stocurile fiind deja pregătite, în ciuda dificultăților logistice cauzate de restricțiile globale generate de pandemia de Covid-19.
Va fi cu siguranță un an special, un Black Friday 2020 mai puternic online și mult mai slab offline. Dincolo de trendul general, se vor face simțite restricțiile și mai ales recomandările autorităților cu privire la evitarea contactelor offline. Valuri noi de clienți au descoperit deja mediul e-commerce și acum vor face comenzi de Black Friday pe internet.
Magazinele online trebuie să se aștepte la multă aglomerație, mai mult decât oricând. Dincolo de cei care cumpără, vor fi cei care pur și simplu sunt online și vor vizita și ei magazinele care se promovează intens - unii vor fi inspitiți de oferte, alții vor fi limitați de disponibilitățile financiare... Însă pe lângă un număr record de clienți, se așteaptă clar un număr record de vizitatori, ceea ce pune presiune pe resursele tehnice.
Pentru a nu exista situații ca în primii ani de Black Friday (când așteptările magazinelor online au fost clar depășite), proprietarii de magazine online trebuie să se grăbească pentru a contracta soluții de găzduire web suficient de puternice pentru fluxuri mari de vizitatori online. Se poate apela la servere dedicate sau cel puțin planuri web suficient de generoase. Ideal este să se colaboreze cu furnizori mari, cu data center local, companii care au investit mult în echipamente de ultimă generație și care au și know-how suficient pentru a consilia clienții cu privire la cele mai potrivite soluții pentru fiecare.
Dincolo de IT&C, fashion, jucării, cărți, cosmetice, bricolaj - amenajări - construcții, multe alte domenii vor avea rezultate spectaculoase de Black Friday 2020. Inclusiv retailul alimentar, prezent acum online tot mai puternic, mai ales pe diverse nișe (de exemplu bio, vegan etc.). Nu va exista probabil segment de produse care să nu se bucure de vânzări masive online în România de Black Friday 2020.
Românii vor vâna reducerile și în materie de servicii - de exemplu banking (credite, carduri, pachete cont curent). Un capitol aparte va fi cel al industriei de turism, HoReCa și divertisment. Aici se vor vinde servicii cu livrare pe termen scurt și mediu, dar mai ales cu livrare pe termen lung. Este ocazia perfectă pentru această industrie să mai repare bugetele afectate de Covid-19 și să câștige acum niște bani... din viitor (exemplu: sejururi ce vor putea fi programate oricând în următoarele 12 luni sau chiar în următorii ani).