Primul hipermarket din România care renunță la casieri. Oamenii vor plăti singuri prin sistemul self check-out
Un hipermarket din România a luat o decizie în premieră, și anume să renunțe în totalitate la casieri. Oamenii își vor plăti singuri produsele, prin sistemul de self check-out, astfel că nu vor mai fi nevoiți să interacționeze cu angajații magazinului.
- Primul hipermarket care renunță în totalitate la casieri
- Clienții vor plăti singuri tot ce își cumpără
Românii au, în acest moment, opțiunea de a-și scana și plăti singuri produsele în magazine, însă și opțiunea de a face un casier acest lucru în locul lor. Ei bine, un hipermarket a luat decizia să elimine casierii și să păstreze doar casele de self check-out, ca urmare a unui proces de digitalizare. În alte țări există acest tip de magazine și se pare că România va adopta acest concept nou.
Primul hipermarket din România care renunță la casieri
Magazinul Auchan a început deja lucrările în acest sens, prin care să remodeleze zona caselor de marcat și să creeze un sistem 100% self check-out pentru clienți. Așadar, caiserii vor fi eliminați, iar scopul este ca timpul de așteptare la rând să fie redus și toate casele să fie deschise în același timp.
Românii se plâng des de cozile din magazine, mai ales la orele de vârf, când se întâmplă ca unele case să nu fie deschise din cauza lipsei de personal. Din acest motiv, vor fi deschise permanent aproximativ 20 de case unde oamenii își vor plăti singuri produse, atât cu cardul, cât și cu numerar. Mai mult, clienții le pot folosi atât pentru cumpărături mari, cât și dacă au produse puține.
”Proiectul de modernizare a caselor de marcat este natural în contextul social aflat în continuă schimbare și reprezintă răspunsul nostru la nevoile clienților și angajaților, dar și un nou pas în transformarea digitală a companiei noastre. Ascultând nevoile clienților și angajaților, am reușit să implementăm o soluție care asigură modernitate, păstrând parcursul asistat de către colegii noștri, și care contribuie la dezvoltarea profesională a acestora.”, a spus Gabriela Gealapu, Manager National Case.
Ce se va întâmpla cu casierii
La prima vedere, acest lucru pare că duce la eliminarea unor locuri de muncă, iar vestea nu pare fericită pentru mulți muncitori. Cu toate acestea, realitatea este alta. Cei care sunt acum casieri vor fi consilieri și vor sta la dispoziția clienților în caz că ai nevoie de ajutor atunci când își vor face cumpărăturile.
”Pentru colegii casieri, ceea ce se schimbă este modul în care relaționează cu clientul. De la o meserie tehnică, evoluăm către o meserie care se bazează pe comunicare. Practic, trecem de la o abordare tranzacțională la una relațională, pentru că meseria colegilor noștri din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare și acompaniere a clienților.”, a declarat Ioana Toșa, Directorul Regional Nord.