Vești bune din partea CFR Infrastructură! Un traseul feroviar revine în România, după aproape 20 de ani.
Revine un nou traseul feroviar. După aproape 20 de ani de când un cunoscut pod s-a prăbușit, CFR Infrastructură a anunțat că finalizarea drumului se află în proporţie de 80% a unui traseu feroviar mult aşteptat.
- Un traseu feroviar revine în România
- Podul vechi s-a prăbușit în 2005
Vești bune din partea CFR Infrastructură! Un traseu feroviar revine în România, după aproape 20 de ani.
Traseul feroviar Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu revine
Așadar, din momentul în care ce podul vechi de la Grădiştea s-a prăbușit în 2005 trenurile circulă ocolit, pe la Videle. La această oră, stadiul fizic de execuție a lucrărilor între Vidra și Comana este 80%.
"Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiştea, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu nord frontieră au ajuns la un stadiu fizic de 80%.
Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord - Grădiștea - Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe noul pod feroviar de la Grădiştea", a transmis CFR Infrastructură.
Cand va fi gata construcția
Mai mult decat atat, intre Vidra și Comana, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București.
Pe lângă acestea, drumul va avea și 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și două clădiri noi pentru publicul călător - PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne - săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete -, dar și peroane cu lungimi cuprinse între 150 m și 250 m și lățimea de 3 metri, scări, rampe și refugii, inclusiv facilități de acces pentru persoanele cu dizabilități.