Cele două cuvinte pe care să NU i le spui unei persoane furioase
Când vedem persoanele dragi că sunt furioase avem tendința de a sări în ajutorul lor. Cu toate că intențiile pot fi benefice, modul în care te comporți cu ele le poate enerva și mai rău. Ai grijă la cuvintele pe care le folosești în astfel de momente tensionate.
- Cele două cuvinte pe care să NU i le spui unei persoane furioase
- Greșelile care pot crea o situație tensionată
Atunci când o persoană este furioasă, este important să fii conștient de cuvintele pe care le folosești pentru a nu amplifica sau agravra situația. Cu toate că intențiile pot fi bune, momentul nu este unul potrivit, astfel că situația poate deveni complicată. Ce cuvinte nu trebuie să le spui niciodată unei persoane nervoase.
Cuvintele pe care să nu le spui unei persoane nervoase
În momentul în care vedem că o persoană apropiată este furioasă, încercăm să o calmăm, dar lucrurile pot ajunge într-un impas. Există anumite cuvinte pe care nu trebuie să le spui niciodată pentru că vei înrăutăți situația și nu se va produce nicio schimbare de comportament.
În acest fel, dacă îi vei spune să se calmeze, vei produce și mai multă tensiune pentru persoana furioasă. Cu toată că intențiile sunt bune, rezultatul va fi unul neplăcut pentru tine. Nici dacă îi vei spune să se relaxeze nu se va schimba situația. De cele mai multe ori, avem tendința de a ridica tonul la persoana aflată în tensiune și poți crea o ceartă între doi, lucru pe care nu ți-l dorești.
Cum poți calma o persoană
Este esențial să rămâi calm și să nu te lași prins în furia persoanei. O voce calmă și o prezență relaxată pot ajuta la reducerea tensiunii în jur. Înțelegerea și empatia sunt cheia în calmarea unei persoane furioase. Încercați să vă puneți în locul lor și să arătați că înțelegeți de ce se simt astfel.
Ascultarea activă și atentă poate să îi facă pe oameni să se simtă înțeleși și să reducă nivelul de furie. Lăsați-i să-și exprime sentimentele și gândurile fără a întrerupe. Arată respect față de persoana furioasă și nu folosiți cuvinte sau gesturi care ar putea să o jignească sau să o irite și mai mult.
Folosește un limbaj clar și calm pentru a comunica. Evită jignirile sau acuzele și concentrează-te pe rezolvarea problemelor într-un mod constructiv. Odată ce ați ascultat și ați înțeles punctul de vedere al persoanei furioase, încercați să găsiți împreună soluții pentru a rezolva problema care a cauzat furia.
Dacă persoana este prea furioasă sau agitată, oferă-i timp și spațiu să se calmeze înainte de a continua discuția. Dacă ești implicat în situația care a cauzat furia, recunoaște-ți greșelile și ceriți scuze sincer. Acest lucru poate să reducă tensiunea și să contribuie la restabilirea unei comunicări sănătoase.