Cardurile de fidelitate vor funcționa după reguli noi, în România. ANPC impune noi cerințe în ceea ce privește acordarea reducerilor: ”Trebuie să...”
De Ilinca Lunca.
Publicat pe 02.04.2023 la 22:40
Actualizat pe 02.04.2023 la 22:40
Regulile de funcționare are cardurilor de fidelitate ar putea să se schimbe! În aceste momente, o mulțime de magazine și farmacii își atrag clienții cu ajutorul lor, oferindu-le o mulțime de reduceri. Însă, ANPC ar putea să impună câteva cerințe noi, în folosul clienților.
- Noile reguli ale cardurilor de fidelitate
- Ce vrea să schimbe ANPC
Toți clienții caută carduri de fidelitate, iar pentru comercianți sunt un instrument de real ajutor atunci când vine vorba despre creșterea încasărilor. Cele mai căuate sunt în magazinele de alimente și în farmacii, de unde oamenii își fac cumpărături cel mai des. Însă, ANPC este de părere că lucrurile nu funcționează în totalitate corespunzător, astfel că a propus câteva schimbări.
Cardurile de fidelitate ar putea să funcționeze după lucruri noi
ANPC a intervenit în ceea ce privește cardurile de fidelitate și a propus cîteva schimbări, care să fie în beneficiul clienților. Acestea nu au legătură cu procentul de reducere pe care îl oferă comercianții, ci cu felul în care sunt afișate prețurile și modul de acordare al reducerilor.
Mai exact, autoritatea își dorește un grad mare de transparență când vine vorba despre reducerile care le sunt acordate clienților. Horia Constantinescu a făcut câteva clarificări și a spus despre ce este vorba, mai exact, dar și despre cum ar trebui să arate afișarea prețurilor în magazine, astfel încât oamenii să aibă cât mai multe informații corecte.
”Unde vorbim de preţuri scrise cu dimensiuni de caractere diferite, lucrurile trebuie să îmbrace în opinia noastră o cu totul altă formă. Trebuie să aibă aceeaşi dimensiune, tocmai pentru a atrage atenţia consumatorului că sunt două preţuri. Unul cel uzual al produsului şi celălalt pentru variantele în care este membru sau face parte dintr-o variantă de recalculare a preţului.”, a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC, potrivit Observatornews.ro.
Clienții sunt nemulțumiți
Intenția de a face toate aceste schimbări nu a apărut dintr-o dată, ci după o mulțime de reclamații din partea clienților. ANPC a primit câteva sesizări cu privire la acest lucru, astfel că își dorește să îmbunătățească experiența clienților în magazine.
”Ne sunt semnalate şi constatăm şi noi şi vorbim de un spectru foarte larg de comercianţi. De la magazinele alimentare, farmacii şi până la mediul online, promovând cu dimensiuni foarte mari un preţ foarte mic.
Consumatorul ia decizia de a tranzacţiona, iar abia la momentul la care ajunge fie la casa de marcat sau la finalizarea comenzii, constată că defapt pentru a obţine acel preţ ar fi trebuit să îndeplinească şi alte criterii.”, a mai spus el, potrivit sursei citate.