După o pauză de 8 ani, CFR a reintrodus trenurile Intercity. Noile garnituri ar trebui să circule cu 200 km/h
De Oana Vacarusi.
Publicat pe 11.12.2022 la 21:09
Actualizat pe 11.12.2022 la 21:09
După o pauză de 8 ani, CFR a reintrodus trenurile Intercity. Începând din această seară, imediat după miezul nopţii, va intra în vigoare noul mers al trenurilor, care va fi valabil până pe 9 decembrie 2023. Noile garnituri sunt mai mari decât trenurile Interregio, vagoanele sunt modernizate, există restaurant, wifi şi prize şi ar trebui să circule cu o viteză de 200 km/h.
- Noile garnituri Intercity au fost introduse în circulație
- Rutele pe care bucureștenii vor putea circula cu aceste garnituri
Trenurile Intercity au fost introduse după o pauză de 8 ani. Noile garnituri sunt mai mari și se vor deplasa cu 200 km/h. CFR Călători precizează că oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă, atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.
CFR a reintrodus trenurile Intercity
Până în anul 2014, trenurile Intercity au circulat fără oprire încă din anul 1995, atunci când au fost introduse pentru prima dată. Cei care aleg să se deplaseze cu aceste noi garnituri, vor beneficia de internet gratuit, vor avea la dispoziție un minibar de unde își vor putea cumpăra cafea, ceai sau un sendvis, iar CFR promite şi o bibliotecă în aceste trenuri, care ar trebui meargă cu viteze între 160 şi 200 de km/h. În multe locuri însă, din cauza şinelor vechi, garniturile merg tot cu frâna trasă.
Cât costă un bilet și pe ce rute vor fi introduse aceste trenuri
Pentru un bilet Bucureşti-Constanţa, călătorii vor scoate din buzunar 82 de lei la clasa a doua şi 121 de lei la clasa întâi. La un tren Interregio, preţul la clasa a doua este de 72 de lei şi 106 de lei la clasa întâi. Garniturile Intercity ajung în schimb mai repede la destinaţie.
De asemenea, trenurile Intercity vor avea legături mai rapide şi cu mai puţine opriri pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice permit circulaţia acestor categorii.
De exemplu, între Bucureşti şi Cluj-Napoca, trenul intercity „Avram Iancu" va avea doar trei opriri intermediare şi o componentă Teiuş-Arad. „Tomis Expres" va lega Braşovul de Constanţa, iar trenul Intercity „Ştefan cel Mare" va circula între Bucureşti şi Suceava, cu vagoane şi pentru relaţia Iaşi-Paşcani.
Între Bucureşti şi Constanţa, actualul Inter-Regio care circulă fără nicio staţie pe traseu este redenumit InterCity, durata călătoriei scade cu doar două minute, dar preţul creşte cu 10 lei pentru un bilet la clasa a doua.