Noi reguli pentru Facebook și Twitter! Aplicațiile, nevoite să respecte normele impuse de Uniunea Europeană privind conținutul
De Oana Vacarusi.
Publicat pe 26.04.2023 la 09:07
Actualizat pe 26.04.2023 la 09:07
Uniunea Europeană impune reglementări rețelelor sociale precum Facebook, Instagram, Twitter și TikTok, dar și magazinelor online ca Amazon. Potrivit informațiilor, practicile de moderare a conținutului aplicațiilor vor fi monitorizate atent de Bruxelles, care ar putea impune sancțiuni severe.
- Noi reguli pentru Facebook și Twitter
- Aplicațiile, nevoite să respecte normele impuse de Uniunea Europeană privind conținutul
Cele mai mari platforme de socializare din lume ca Facebook, Twitter, TikTok, dar și altele, vor fi nevite să pună în aplicare interzicerea conținutului ilegal și dăunător până pe data de 25 august 2023, astfel se vor confrunta cu amenzi usturătoare. Comisia Europeană a spus care sunt cele 19 platforme online și motoare de căutare care vor intra sub controlul legii ample privind conținutul online ceea ce înseamnă că vor avea cerințe stricte, printre care eliminarea rapidă a conținutului ilegal și limitarea răspândirii dezinformarii și a conținutului dăunător, cum ar fi hărțuirea cibernetică.
Noi reguli pentru Facebook și Twitter
Uniunea Europeană a desemnat 19 platforme online, inclusiv rețelele de socializare populare precum Facebook, Instagram, TikTok și Twitter, ce vor fi supuse unor reguli de reglementare mai stricte pentru conținut.
Noua lege a UE, cunoscută sub numele de Digital Services Act (DSA), care va intra în vigoare începând 25 august, dorește să contracareze în mod eficient dezinformarea și conținutul violent. Platformele enumerate, inclusiv Amazon, Google, Meta, Instagram și Microsoft, au toate peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar.
Care sunt cele 19 companii vizate
Cele 19 platforme desemnate, cu peste 45 de milioane de utilizatori în UE, trebuie să aibă un sistem independent de conformitate și să prezinte Comisiei Europene prima evaluare anuală a riscurilor până la 25 august 2023. Această evaluare include modul în care intenționează să gestioneze conținutul privind sănătatea mintală și violența bazată pe gen.
Printre companiile desemnate se numără:
— Opt platforme de social media, și anume Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest și Snapchat;
— Cinci piețe online, și anume Amazon, Booking, AliExpres, Google Shopping și Zalando;
— Alte platforme, inclusiv magazinele de aplicații Apple și Google, Google Maps și Wikipedia și motoarele de căutare Google și Bing.