Românca devenită celebră în SUA. Cum a ajuns să fie considerată un fenomen al modei
Publicat pe 22.02.2023 la 09:40 Actualizat pe 22.02.2023 la 09:41
Camelia Skikos este deja un nume foarte cunoscut în lumea modei, cu adevărat răsunător în SUA, iar ceea ce trebuie să știți este că ea e româncă din Iași la origine. A depășit multe bariere, iar azi este considerată un fenomen al modei.
- O româncă respectată în industria modei
- Cum a devenit celebră în America
Camelia Skikos a studiat la Iași, s-a perfecționat în Marea Britanie și a cunoscut celebritatea în Statele Unite ale Americii. Startul ei în modă a avut strânsă legătură cu anii copilăriei, pe care i-a petrecut în perioada comunistă.
Pentru a scăpa puțin din realitatea acelor vremuri, Camelia Skikos a început să deseneze. Câteva decenii mai târziu, românca e considerată de experți în domeniu ca fiind unul dintre cei mai talentați creatori de modă pentru femei.
Cum a început povestea Cameliei Skikos, o româncă de succes
Deși are o viață la care alții doar visează în SUA, creatoarea de modă nu a uitat vremurile când învăța la o instituție de învățământ dintr-un cartier nou, muncitoresc, construit la începutul anilor '80.
Cea care a crezut în talentul ei de la început, însă, a fost mama. Ea nu a ezitat s-o ajute să urmeze o carieră în domeniul artistic.
Astfel, Camelia a absolvit facultatea în România și apoi a plecat la Londra, unde avea să-și finalizeze studiile în design vestimentar. Între timp, deja lucra ca ilustrator și designer de modă pentru diverse branduri britanice.
Și-a creat propriul brand
După ce a colaborat cu brand-uri mari, precum Gap și Levi Strauss, Camelia și-a lansat propriul brand, în SUA, în 2010. Brand-ul îi poartă numele, „Camelia Skikos”, și este o marcă conceptuală de îmbrăcăminte pentru femei, cu sediul în San Francisco.
Ascensiunea ei profesională a continuat, iar în 2011 a câștigat premiul „San Francisco Fashion Award” pentru cel mai bun designer vestimentar pentru femei.
Din 2014, Camelia este consultant la Google pentru probleme de design vestimentar inteligent, iar în prezent își dezvoltă propriul brand ca spațiu creativ de explorare a noilor granițe estetice și continuă să colaboreze cu diferite companii de modă și tehnologie.