FOTO / Scene șocante din timpul prăbușirii unui avion! Încă mai crezi că transportul aerian este cel mai sigur?
Publicat pe 14.05.2020 la 19:42 Actualizat pe 14.05.2020 la 22:50
Un avion s-a prăbușit violent în mijlocul deșertului și nici o persoană de la bord nu mai este în viață, dovada clară că nici un sistem de protecție nu este sigur în cazul unei astfel de catastrofe.
Un avion s-a prăbușit violent în mijlocul deșertului și nici o persoană de la bord nu mai este în viață, dovada clară că nici un sistem de protecție nu este sigur în cazul unei astfel de catastrofe.
O aeronavă tip Boeing 727 s-a izbit de nisip, după ce a aterizat cu 140 km/oră, căzând de la o înălține de 2.500 de metri peste deșertul Sonoran din Mexic.
Botul avionului s-a rupt iar corpul aeronavei rămâne în aer pentru ceva timp, desprinzându-se ușor, pentru a se opri, într-un final, într-un nor de praf.
Echipajele de salvatori sosesc imediat la fața locului, însă nu se pot apropia din cuaza pericolului unei explozii cauzate de încă funcționarea vreunui motor.
Care este adevărul?
Prăbușirea avionului reprezintă un experiment costisitor care ține să demonstreze care sunt șansele de supraviețuire ale unui pasagenr, în cazul unei aterizări de acest fel.
Oamenii de știință au analizat urmările acestui experiment și au făcut câteva descoperiri care ar putea salva multe vieți în viitor.
Ceea ce s-a stabilit este faptul că, deși majoritatea avionelor comerciale nu pot catapulta în siguranță toți pasagerii, unele aeronave, ca cel Boeing 727, au o trapă situată sub coadă, care ar face salvarea mai ușoară.
Guvernul Mexican a cerut ca zona experimentului să fie curățată imediat, iar specialiștii s-au grăbit să analizeze situația pusă în scenă.
Forța impactului a distrus partea din față a avionului și cel mai probabil ar fi ucis tot echipajul de zbor.
Primele 11 rânduri de scaune au fost complet zdrobite, astfel că, dacă la bordul avionului s-ar fi aflat 66 de pasageri, toți și-ar fi pierdut viața în urma impactului.
Anne Evans, fostă expertă a filialei de investigare a accidentelor aeriene a făcut și ea o analiză a experimentului, fiind de părere că cele mai „bune” locuri din timpul unui zbor ar fi cele din spate. În cazul prăbușirii unui avion, pasagerii aflați pe locurile din față ar muri, cei de la mijloc ar suferi răni minore, iar cei din spate ar simți impactul destul de ușor, asemenea mașinilor alectrice din parcurile de distracție.
„Este mai sigur să stai în spatele aeronavei. Partea frontală vede adesea forțe de impact mai mari”, a declarat aceasta, pentru Mirror.co.uk.
Ce poziție trebuie să aibă pasagerii, în caz de accident aviatic
Biomecanistul Cindy Bir a folosit manechine pentru experimentul său. El a demonstrat că persoanele care ar purta corect centura de siguranță ar supraviețui unui accident aviatic. Cu toate acestea, la momentul impactului pot fi provocate răni la nivelul picioarelor, ele aflându-se sub suportul specific, poziția corpului fiind una fixă.
De asemenea, persoanele care ar sta în picioare, ar suferi răni serioase la cap, iar cei care nu poartă centură, s-ar răni la spate, provocând difictăți de mers, dar și lovituri la cap și umeri.
Cel mai important aspect care este pe primul loc în fața tipului de avion, proiectării acestuia, cauzele accidentului și profesionalismul echipajului, constă în felul în care pasagerii iau deciziile la momentul așezării și poziției pe care o adoptă pe parcursul zborului.