Peste 12.000 de apeluri au fost efecutate la 112 în ultima perioadă. Ce anunț au făcut reprezentații STS
De Razvan Paltin.
Publicat pe 20.03.2020 la 15:01
Actualizat pe 20.03.2020 la 15:01
În perioada 25 februarie-18 martie, peste 12.000 de apeluri au fost efecutate la numărul de urgență 112. Cele mai multe dintre apeluri nu au prezentat urgențe reale, fapt pentru care reprezentații STS au reamtinim măsurile ce pot fi luate în acest caz.
În perioada 25 februarie-18 martie, peste 12.000 de apeluri au fost efecutate la numărul de urgență 112. Cele mai multe dintre apeluri nu au prezentat urgențe reale, fapt pentru care reprezentații STS au reamtinim măsurile ce pot fi luate în acest caz.
Peste 12.000 de apeluri au fost efectuate în ultimele săptămâni la Serviciul de Urgență 112, dar marea majoritate nu au semnalat nicicum o urgență reală. Multe dintre întrebări au făcut referire la mersul trenurilor sau programul Poștei, dar și privind izolarea la domiciliu privind lipsa de hrană a animalelor de companie.
Astfel că, Serviciul de Telecomunicații Speciale face apel la toți cetățeii să apeleze acest număr doar în cazul urgențelor cu adevărat reale și importante.
"Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situaţia în care se primeşte un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situaţia prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetăţenii raportează simptome specifice sunt direcţionate către agenţiile cu competenţe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorităţi sunt direcţionate către Poliţie, iar pentru cele de informare apelanţii sunt sfătuiţi să sune la numărul de telefon TelVerde- 0800.800.358", arată ST într-un comunicat.
Mai mult, reprezentații STS amintesc faptul că apelarea abuzivă sau falsă la numărul de urgență poate fi sancționantă cu amenzi de până la 5000 de lei.
Iată doar câteva dintre apelurile făcute în ultima perioadă la 112.
- "1. Un apelant al numărului 112 a dorit să afle dacă "mai merg trenurile” şi dacă "poate merge în alt oraş?”;
- 2. Un apelant a sunat la numărul de urgenţă pentru a întreba dacă „este deschisă poşta”;
- 3. O persoană a dorit să afle dacă poate merge „luni la bancă”, având în vedere declararea stării de urgenţă;
- 4. O persoană a sunat la 112 să anunţe că „un văr a venit din Italia şi este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS,persoana a recunoscut că „se joacă fiindcă este şmecher”;
- 5. Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgenţă că nu mai are ţigări şi vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu;
- 6. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetăţean a anunţat că femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia şi are febră”;
- 7. Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricţii sunt „pentru că urmează să fac nuntă”.
- 8. O persoană aflată în carantină la domiciliu a întrebat la 112 dacă poate ieşi 2-3 minute în faţa blocului;
- 9. Mai mulţi apelanţi au sunat să anunţe lipsa banilor sau a hranei;
- 10. Un cetăţean a dorit să ştie dacă „se fac teste la domiciliu” pentru că şi el doreşte un astfel de test;