Poliția română trage un semnal de alarmă! Un nou tip de fraudă prin telefon. Regulile pe care să le respecți
De Andreea Stancescu.
Publicat pe 18.10.2023 la 00:31
Actualizat pe 18.10.2023 la 00:31
Poliția trage un semnal de alarmă după ce au descoperit un nou tip de fraudă. Escrocii se folosesc de un text transmis prin robot pentru a cere informații personale sau bancare. Ce reguli trebuie să respecți pentru a nu ajunge o victimă.
- Poliția română trage un semnal de alarmă!
- Un nou tip de fraudă prin telefon
- Ce reguli trebuie să respecți pentru a nu ajunge o victimă
Poliția Româna trage un semnal de alarmă, în urma unui nou tip de fraudă. ”Vishingul” este tipul se înșelătorie care se efectuează prin telefon. Hackerii apelează și poartă convorbiri telefonice cu persoane vătămate și pretind că sunt reprezentanți ai unor entități private.
Poliția Română a transmis un mesaj și pe rețelele de socializare
Există tot mai multe tipuri de fraude, iar de curând au apărut și cele prin apelurile telefonice. Persoanele vătămate sunt determinate, prin tehnici de manipulare, să transmită date personale sau bancare, cu scopul unui furt.
Pe rețelele de socializare, reprezentanții poliției au transmis un mesaj important. Au menționat că nu dețin roboți telefonici care să efectueze un astfel de apel, astfel că este doar o fraudă și cer românilor să fie vigilenți.
Cum trebuie să procedaţi în astfel de situații
- Identificați corect un astfel de apel telefonic fals! Nu acceptați să faceți ce vi se spune prin telefon! Nu tastați un alt număr și nici nu urmați alți pași indicați prin telefon!
- Nu efectuați plăți în conturile oferite prin telefon și nu oferiți date personale sau date bancare!
- Nu accesați eventuale link-uri de acces puse la dispoziție, de către persoane necunoscute, în timpul sau după încheierea apelurilor telefonice de tip vishing și să nu tastați pe telefonul mobil anumite secvențe de cifre comunicate de către autori, pe durata convorbirilor.
- Dacă ați fost prejudiciați, anunţaţi Poliţia prin apelarea numărului de urgenţă 112 sau adresați-vă celei mai apropiate unități de poliție.
Informațiile personale care nu se oferă prin intermediul unui apel sau al platformelor în care nu aveți încredere:
1. Informații de identificare personală: numele, prenumele, C.N.P., adresa, numărul de telefon, data nașterii și alte detalii personale. Aceste informații pot fi utilizate pentru „a fura” identitatea sau pentru a accesa alte conturi sau servicii.
2. Informații privind conturile bancare și alte date financiare: prin intermediul vishingului, atacatorii pot obține numerele de cont bancar, numerele de card de credit, informațiile de autentificare la serviciile bancare online și alte detalii legate de conturile și tranzacțiile financiare ale victimei, informații care pot fi utilizate pentru a efectua tranzacții frauduloase sau pentru a accesa ilegal fondurile persoanelor vătămate.