Wizz Air, reclamată de România la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației. Ce se va întâmpla cu compania aeriană
Publicat pe 05.08.2023 la 10:48 Actualizat pe 05.08.2023 la 15:46
Wizz Air a fost reclamată, în urmă cu puțin timp, de România, prin Ministerul Transporturilor, la Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, respectiv instituţia care a oferit licenţa companiei aeriene. Ce se va întâmpla cu companieia aeriană.
- Wizz Air a fost reclamată de România la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației
- Ce se va întâmpla cu compania aeriană
Wizz Air este una dintre cele mai cunoscute comapnii aeriene. Totodată, aceasta a întâmpinat, în ultimele luni, o mulțime de probleme cu privire la zborurile din România. Printre acestea se numără întârzieri mari, curse anulate sau chiar vânzarea mai multor bilete decât locuri disponibile.
Wizz Air, reclamată de România la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației
În acest fel, după o mulțime de plângeri ale pasagerilor care zburau la bordul comapniei aeriene Wizz Air, Ministerul Transporturilor din România a sesizat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei cu privire la compania Wizz Air.
În acest fel, anunțul a fost făcut, recent, într-o postare pe Facebook, de Bogdan Mîndrescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
"Astăzi am avut o serie de discuții extrem de aplicate în legătură cu anulările zborurilor, întârzierile în operare și situația pasagerilor companiei Wizz Air în România. La întâlnire au participat Yvonne Moynihan, Chief Corporate Officer Wizz Air Group, Zsuzsanna Poss, Chief Communications and Customer Officer Wizz Air Group, și Diarmuind O Conghaile, Managing Director Wizz Air Malta.
I-am înștiințat oficial pe reprezentanții Wizz Air că am informat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (acest organism fiind și cel care a licențiat compania aeriană) pentru a pune cu celeritate în aplicare legislația în materie, având în vedere că Wizz Air a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice. Am cerut de urgență conducerii Wizz Air un plan de măsuri concrete prin care să reducă numărul de curse anulate din motive tehnice și să asigure coerența curselor aeriene, rezolvând și problema personalului navigant care lucrează peste limita de timp permisă.
Prezent la discuții, Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a informat reprezentanții Wizz Air că a anunțat Autoritatea europeană pentru drepturile pasagerilor în legatură cu situațiile generate la noi în țară de către Wizz Air. Am informat conducerea Wizz Air că îi vom monitoriza cu atenție și i-am avertizat, totodată, că nu vom tolera niciun derapaj de la reglementările internaționale și naționale în domeniul aviației.", a scris Bogdan Mîndrescu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.
Ce trebuie să faci în cazul în care o cursă Wizz Air a întârziat sau a fost anulată
Cei mai mulți pasageri care zboară cu compania aeriană Wizz Air se întreabă, în utlimul timp, ce pot face în cazul în care avionul întârzie mai mult de cinci ore. Reprezentanții companiei Wizz Air au venit acum cu clarificări în această situație.
Așadar, pasagerii au posibilitatea de reprograma zborul sau de a primi o rambursare a acestuia.
„În cazul întârzierilor care au rezultat într-o așteptare de peste cinci ore, aceștia au posibilitatea, prin intermediul call center-ului, să solicite reprogramarea zborului, în limita locurilor disponibile, să primească rambursarea a 120% din tariful inițial achitat, sub formă de WIZZ credit pentru rezervările viitoare, sau să le fie rambursată valoarea integrală a biletului.”, a comunicat compania aeriană Wizz Air.
În schimb, în ceea ce privește un zbor anulat, situația este asemănătoare. Așadar, pasagerii pot reprograma online zborul, însă, în limita locurilor disponibile.
Lista continuă, din fericire, asta căci turiștii afectați de o asemnea situație pot cere ajutor prin intermediul aplicației mobile, prin SMS și e-mail și pot obține asistență de la agenții de handling din aeroport responsabili de zborul respectiv.
„Pasagerii afectați de anulări își pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail. Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif normal, indicat pentru fiecare țară.”, transmite compania aeriană Wizz Air.