Metroul ar putea să nu mai funcţioneze din 15 mai 2024! Care sunt principalele probleme ale Metrorex
Vești proaste pentru bucureșteni! Începând cu data de 15 mai 2024 metroul ar putea să nu mai funcționeze. Iată care este motivul, dar care sunt problemele cu care se confruntă Metrorex!
- Metroul ar putea să nu mai funcţioneze din 15 mai
- Anunţul făcut de sindicaliști
Începând cu data de 15 mai 2024 metroul ar putea să nu mai funcționeze.
Metroul ar putea să nu mai funcţioneze din 15 mai
Mai exact, acest lucru poate fi posibil în lipsa subvenţiei şi a aprobării bugetului, iar asta pentru că nu va mai avea mijloace financiare să plătească datoriile faţă de angajaţi şi terţi.
Anunțul a fost făcut, în cursul zilei de miercuri, 13 martie 2024, de către Marian Artimon, preşedintele Unităţii Sindicatul Liber Metrou (USLM), într-o conferinţă de presă.
"În conformitate cu Legea bugetului există un articol 73, alineatul 8, care nu-ţi dă voie să faci un buget dacă pierderile nu sunt mai mici cu dublul sumei cu care creşti salariile. Mai există această Ordonanţă potrivit căreia, dacă în 120 de zile de la aprobarea legii bugetului nu se aprobă bugetul societăţii comerciale, acea societate nu mai are dreptul la subvenţie. Este în mâna Guvernului să schimbe această Hotărâre de Guvern. (...) Dacă nu ai buget aprobat, nu mai dă subvenţie. Fără subvenţie, cum să funcţionezi? Trebuie scoasă această prevedere din Hotărârea Guvernului(...)", a menţionat Marian Artimon.
Principalele probleme ale Metrorex
Mai mult decât atât, Marian Artimon, preşedintele Unităţii Sindicatul Liber Metrou (USLM) a specificat că USLM va face tot ceea ce îi stă în putinţă, prin mijloacele pe care le are ca sindicat, să atragă atenţia opiniei publice că este cel mai mare risc, că de la data de 15 mai 2024 metroul să nu mai circule, CFR Călători să nu mai circule, pentru că nu vor plăti datoriile, conform legii.
Și asta nu este tot. Se pare că principalele probleme ale Metrorex sunt subfinanţarea cronică şi deficitul de personal.
În prezent, compania Metrorex deține 5050 de salariaţi, în timp ce deficitul de personal este de peste 800 de angajaţi.
Cum va arăta magistrala M6
Noua magistrală din București, magistrala M6 de metrou, va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.
„Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureştean, care va extinde reţeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populaţiei din zona metropolitană Bucureşti şi oraşul Otopeni şi care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre. Este deopotrivă o conlucrare locală, regională şi internaţională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar şi rutier şi realizând un pol principal de conexiune intermodală în Reţeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilităţii sustenabile şi la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă.”, a declarat Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.